Den første tid med vores nye CSO, Per Ingemann

Dato: 24.05.2023

Vi har bedt Per om at sætte et par ord på den første tid samt hans tanker for fremtiden.

De første tre måneder som CSO er gået. Hvad er dine tanker og indtryk efter din ankomst?

”Salg skal være et stærkt LED i en velsmurt kæde.” Jeg har fra min første indtræden i Global Connect/Netteam mødt en masse dygtige, dedikerede kolleger, som alle gør deres bedste for at levere ”End2End” løsninger til vores kunder. Den stærke strategi med at levere alt til kundernes infrastruktur som Wan/Lan/Sikkerhed/Collaboration og positioneringsbestemmelse, placerer os i en unik position i markedet. Det stiller naturligvis store krav til os som betroet partner for vores kunder, der tillidsfuldt ligger deres vigtige netværk i vores hænder med alt fra design, installation, løbende opgraderinger og drift. Derfor skal vores Salg, Presales og Salgssupport være ”et stærkt led i en velsmurt kæde” i alle processer, der sikrer mindst mulige udfordringer for vores kunder og med en stor forståelse af den til tider komplicerede netværksstruktur. Det er årsagen til at jeg har ansat nogle af de stærkeste Salg, Presales, marketing og Support kompetencer i Danmark indenfor dette felt.

Hvad er dine konkrete planer og prioritering for resten af 2023?

Verden forandrer sig konstant, og på de globale linjer har vi oplevet økonomiske kriser, der gør at kunder er blevet endnu mere bevidste om økonomien ved deres løsning. Vi oplever at flere virksomheder i den forbindelse ser på muligheden for at omlægge fra en ”Capex”-baseret løsning til en ”Opex”-baseret løsning. På den måde kan man undgå økonomiske overraskelser i løbet af et regnskabsår eller en kontraktperiode. Det er et mål at komme ud og have denne dialog om netop økonomi, løsninger og muligheder med alle vores kunder i 2023.

Hvad er visionen for Salg & Marketing i fremtiden?

Visionen for Salg og Marketing er at vi skal rundt til alle kunder, eksisterende og nye, indenfor den offentlige sektor såvel som den private, for at formidle budskabet om ”as-a-service” og managed LAN løsninger. Vi er allerede lykkedes rigtigt godt med at designe, installere og drifte løsninger hos kunder i alle segmenter fra SMB og public til entreprise. Vores kunder har vidt forskellige behov for netværk og det er vores styrke at tilpasse deres løsninger efter disse. Som eksempel kan jeg nævne at vi med succes har installeret et komplet nyt WAN/LAN Netværk i Parken, Danmarks nationalstadion. De har som bekendt et behov for at deres netværk i Peaks skal kunne tilgås af +35.000 gæster samtidig, uden den enkelte møder begrænsninger. Dette er lykkedes til fulde og viser at skalerbarheden af løsningerne kan gå fra meget små enheder med behov for ganske få access points, til de største med stort behov for tilgængelighed og sikkerhed.