Overvågning af netværksudstyr

Har du ustabilitet på netværket og mangel på IT-ressourcer?

Flere og flere virksomheder oplever i større grad udfordringer i forbindelse med drift og vedligeholdelse af deres netværksudstyr.

 

I Netteam tager vi ansvar for vores kunders produktivitet og success. Derfor har vi skruet en aftale sammen hvor du udover at spare tid og penge på interne IT-ressourcer, overlader overvågningen til vores eksperter som sikrer dit netværk på bedst mulig måde.

Overvågning af netværksudstyr

Overvågning er med til at identificere nedbrud på udstyr og sikre kortest mulig nedetid. Netteam A/S’s SolarWinds Orion bruges som platform for al overvågning


  • Hvordan overvåges netværket?

    • LAN-2-LAN tunnel til Netteams overvågnings- netværk (evt. Router inkluderes i aftalen)
    • SNMP polling hvert 120. sekund (justerbar)
    • ICMP ping hvert 120. sekund (justerbar)

  • Hvad overvåges?

    • Netværksudstyr omfattet af service/drift aftale
    Herunder:
    Firewalls, switche, routere, call Managers, video conference udstyr
    • Switch/router uplinks
    • Server uplinks
    • Firewall uplinks
    • Andet udstyr (e.g. ISP CPE udstyr, IP kamera)

  • Hvordan alarmeres der?

    • Grøn / Rød på overvågningsskærm.
    • E-mail til kunde (døgn)
    • E-mail til NOC@netteam.dk i normal åbnings- tid (08:30-16:30)
    • Evt. Afsendelse af SMS.

Hvordan reageres der på alarmer i Netteam NOC?

Alarm registreres
Fejlsøgning igangsættes
Alarm prioriteres udfra en severity skala fra 1-3. 1. Network down 2. Network down (partial) 3. Network impaired
Kunden informerer og der aftales videre forløb
Evt. udstyr skiftes i henhold til service/drift aftale

Vil du vide mere om overvågning af netværksudstyr?

Bliv kontaktet af en vores dygtige rådgivere